Superfoods: Jarmuż

Wczoraj był świecowy poniedziałek, dziś nadszedł czas na kolejny post z serii Superfoods. Teraz przynajmniej raz w miesiącu znajdziecie na blogu wpis z tej kategorii. Pierwsze superfoods jakie wzięłam pod lupę to nasiona Chia o których możecie przeczytać tutaj. Nadszedł więc czas na... jarmuż. Ale zanim przejdziemy do sedna sprawy dzisiejszego postu warto wspomnieć czym właściwie jest superfoods.

Superfoods czyli żywność, która w swoim składzie zawiera cenne dla organizmu człowieka składniki. Mianem super żywności określamy produkty naturalne, nieprzetworzone. Nie ma jednej listy superfoods, pod hasłem super żywności kryje się wiele produktów takich jak rośliny kapustne, orzechy, jagody, grzyby czy też oleje.


Jarmuż, który aktualnie przeżywa swoją drugą młodość i wraca do łask, określany jest mianem superfoods - dlaczego? Wartości odżywcze jarmużu podobnie jak nasion Chia były doceniane już w starożytności. Liście jarmużu są bogate w białka, błonnik, witaminy C i K, wapń i potas. Lista zalet jest bardzo długa, jednak warto pamiętać że jarmużem możemy rozkoszować się jedynie od jesieni do końca zimy. Aktualnie kupimy go niemal wszędzie - na bazarach czy też w hipermarketach.

Jak przyrządzić jarmuż? Jeśli już w Wasze ręce trafiły liście tej rośliny i zastanawiacie się jak właściwie go przyrządzić, to łapcie kilka podpowiedzi :) Jarmuż możemy podawać podobnie jak szpinak wystarczy go podsmażyć i zblanszować. Wzbogaci on również smak sałatek, więc śmiało możemy zmieszać go z mixem sałat. Dość dużą sławą cieszą się chipsy z jarmużu - wystarczy polać jarmuż oliwą z oliwek i wrzucić do mocno nagrzanego piekarnika :)









5 komentarzy:

  1. O jarmużu już co nieco słyszałam, ale uzupełniłaś tą moją wiedze. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  2. moja mama jest zwolenniczka zdrowego gotowania i jarmuzu, do mnie on jednak nie przemawia :d
    swietny post!

    zapraszam : gertrama.blogspot.com
    jesli to nie problem, prosze o klik u mnie w najnowszym poscie, odwdzieczam sie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie ostatnio wszędzie widzę chipsy z jarmużu, muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie napisałam o zielonych koktajlach, które lubię pić :) często dodaję do nich jarmuż :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Kupiłam kiedyś jarmuż ale nie wiedziaałam jak się za niego zabrać i wyrzuciłam :( Szkoda, że wcześniej nie wiedziałam o tych chipsach :D

    OdpowiedzUsuń

Jeśli blog Ci się spodobał - zaobserwuj i zostań ze mną na dłużej :)!

Copyright © 2014 minimalistKa , Blogger